Ztráta zavazadla je nepříjemností, která může i zkazit dovolenou. Dojde-li na letišti ke ztrátě vašeho zavazadla, nebo je dostanete se zpožděním či poškozené, neváhejte žádat o odškodné.
Ztráta zavazadla je nepříjemností, která může i zkazit dovolenou. Dojde-li na letišti ke ztrátě vašeho zavazadla, nebo je dostanete se zpožděním či poškozené, neváhejte žádat o odškodné.
Ztráta zavazadla je velkou nepříjemností, která může i zkazit dovolenou. Dojde-li na letišti ke ztrátě vašeho zavazadla, nebo je dostanete se zpožděním či poškozené, neváhejte se žádostí o odškodné. Dodržíte-li jistá pravidla, může se odškodné vyšplhat až na 35 tisíc korun.
Je-li zavazadlo ztracené tři týdny, je to klasifikováno stále jako zpoždění. Dopravce je povinen zaplatit náklady za nezbytné potřeby, bez kterých se po dobu zpoždění zavazadla neobejdete. Nedoručí-li dopravce zavazadlo cestujícímu do 21 dnů, je považováno za ztracené. Ovšem už v této době má cestující nárok na proplacení nejnutnějších věcí, které si kvůli zpoždění kufru musel koupit.
Je za ně považováno základní ošacení a hygienické potřeby, ovšem nikoliv zakoupené v drahém butiku. Ovšem pokud by se cestujícímu ztratil kufr s oblekem, který potřeboval na důležitou obchodní schůzku, mohl by být nárok na proplacení nového obleku oprávněný. Vždy záleží na konkrétních okolnostech.
Celková částka za náhradu může být maximálně 35 tisíc Kč. Ovšem pokud bylo zpoždění zavazadla zaviněno něčím, co dopravce nemohl ovlivnit, nemusí být proplaceno nic. Vždy je třeba si schovat všechny účtenky za zakoupené věci a nejpozději do 21 dnů od doručení zavazadla poslat dopravci písemnou reklamaci a žádost o proplacení nákladů.
Po uplynutí 3 týdnů má cestující nárok na finanční náhradu za zavazadlo a jeho obsah. Musí ale prokázat, že uvedené věci v zavazadle skutečně byly a určit jejich hodnotu. Ideálním důkazem jsou fotografie zavazadla a zabalených věcí před odletem a účtenky od ztracených předmětů. Limit pro vyplacení odškodnění je 35 tisíc korun. Pokud cestující veze dražší věci, může si je připojistit proti ztrátě.
Poškozené zavazadlo je třeba reklamovat u dopravce do sedmi dní od příletu. Nejlepší je to ale udělat hned na letišti, jelikož se tak vyhnete problémům s prokazováním, že k poškození došlo skutečně během letu. Limit kompenzace je opět 35 tisíc Kč.