V roce 2023 vrátila Allianz pojišťovna svým klientům, využivajícím autopojištění podle ujetých kilometrů, téměř 106 milionů korun.
V roce 2023 vrátila Allianz pojišťovna svým klientům, využivajícím autopojištění podle ujetých kilometrů, téměř 106 milionů korun.
Již před osmi lety umožnila pojišťovna Allianz prvním klientům využít možnost platby autopojištění podle počtu kilometrů, které skutečně ujednou.
Nyní toto autopojištění využívá již 604 tisíc klientů a vyplatí se hlavně těm, kteří mají v rodině aut více, nebo jej využívají jen příležitostně například pro cesty na nákupy či chatu. Narozdíl od většiny pojišťoven Allianz totiž poskytuje slevu na pojistném při nižších nájezdech auta.
Tímto způsobem je možné sjednat nejen povinné ručení, ale i havarijní pojištění. Funguje to pak jako zálohy za energie, kdy zákazník nahlásí počáteční stav tachometru a počet kilometrů, které za rok najezdí a v případě že jich najede méně, pojišťovna mu částku za neujeté kilometry vrátí a sníží platbu pro další rok - stejně to funguje v opačném případě.
Senior expertka neživotního pojištění Veronika Hašplová vysvětluje, že „každý totiž ví, že auto, které nejezdí, nebourá. Proč má tedy polovina řidičů platit více jen proto, aby dorovnala škody řidičům, kteří jezdí nadprůměrně". Na to Allianz reagovala a již osm let nabízí autopojištění Jezdím málo, platím málo.
Za rok 2023 takto pojišťovna vracela část pojistného 22 % klientů kteří využívají toto pojištění a celkově jim vrátila téměř 106 milionů korun.