Některé výluky jsou opravdu absurdní a v anketě mezi lidi se na prvním místě umístilo „zanedbání povinnosti pojištěného“, pro jehož vítězství hlasovalo více než 14 tisíc lidí. Dalšími absurdními výlukami jsou výluka z hlediska nejednoznačné identifikace, vznik nepředvídatelných okolností, neposkytnutí vyčerpávajících informací, pojištění výrobku v záruce, karenční doba a některé další.
Některé výluky jsou opravdu absurdní a v anketě mezi lidi se na prvním místě umístilo „zanedbání povinnosti pojištěného“, pro jehož vítězství hlasovalo více než 14 tisíc lidí. Dalšími absurdními výlukami jsou výluka z hlediska nejednoznačné identifikace, vznik nepředvídatelných okolností, neposkytnutí vyčerpávajících informací, pojištění výrobku v záruce, karenční doba a některé další.
Některé výluky jsou opravdu absurdní a v anketě mezi lidi se na prvním místě umístilo „zanedbání povinnosti pojištěného“, pro jehož vítězství hlasovalo více než 14 tisíc lidí. Dalšími absurdními výlukami jsou výluka z hlediska nejednoznačné identifikace, vznik nepředvídatelných okolností, neposkytnutí vyčerpávajících informací, pojištění výrobku v záruce, karenční doba a některé další.
Lidem nejvíce vadí výluka zanedbání povinnosti pojištěného i proto, že bývá pojišťovnami často zneužívána. Například nezavřete okénko u auta, odskočíte si na pár minut a auto v dané chvíli někdo vykrade. Nebo u zabezpečeného objektu může pojišťovně vadit uzamčení visacím zámkem, který není bezpečnostní. Pojišťovny často využívají i zcela minimální zanedbání, které ani nemělo na vznik škody vliv.
To je výluka, která se umístila na druhém místě. Pojišťovna jejím uplatněním klientovi nic nevyplatí, pokud škoda vznikla způsobem, který není vyjmenován v pojistných podmínkách. Například si pojistíte střechu na svém domě. Pokud ale střechu zničí vichřice, která nebyla vyjmenována v pojistných podmínkách, máte smůlu. Dalším příkladem je pojištění domu. Když je poškodí zemětřesení, které není vyjmenováno v podmínkách pojištění, také nic nedostanete.
Třetí místo získala výluka „nejednoznačná identifikace“. Pojišťovna nevyplatí plnění, když například není vozidlo, loď nebo jiný dopravní prostředek udržován v dobrém stavu. To však je na posouzení pojišťovny, která tak může snadno odmítnout plnit.
Je ovšem nutné přiznat, že řada nepochopení týkajících se výluk, plyne z nedostatečné finanční gramotnosti a nezájmu či nepozornosti při čtení pojistných podmínek. Zmíněná anketa ovšem může být pro pojišťovny inspirací ke zlepšování jejich produktů.