Přepojištěním se často myslí především ukončení stávající pojistky a sjednání nové navazující na předchozí. Nová pojistka může být u stejné pojišťovny, ale i u jiné. V některých případech se to vyplatí, jindy nikoliv.
Přepojištěním se často myslí především ukončení stávající pojistky a sjednání nové navazující na předchozí. Nová pojistka může být u stejné pojišťovny, ale i u jiné. V některých případech se to vyplatí, jindy nikoliv.
Přepojištěním se často myslí především ukončení stávající pojistky a sjednání nové navazující na předchozí. Nová pojistka může být u stejné pojišťovny, ale i u jiné. V některých případech se to vyplatí, jindy nikoliv. Například u životního pojištění se často během 5 let zaplatí provize za celou dobu trvání smlouvy a pak následná provize je často jen symbolická. U neživotního pojištění je následná každý rok stejná, někdy i získatelská provize je stejná jako ta následná.
Tato možnost může být dobrým klientským řešením u pojistek životního pojištění, ale i u neživotního pojištění, ovšem ne vždy. Je to v případě, když je nová pojistná smlouva u stejné pojišťovny, kromě výpovědi a založení nové pojistky. Takto lze převést aktiva předchozího pojištění na novou smlouvu. Pojistné podmínky jsou nové, nicméně často za náhradu dá pojišťovna nižší provizi než za novou pojistnou smlouvu. Náhradu lze udělat kdykoliv, u některých pojišťoven jen k výročí smlouvy.
U každého pojištění není důležitá jen cena, ale mnohem více pojistné podmínky, výluky a pojištěná rizika. Pokud vám poradce nabídne novou pojistku za účelem získání své provize, je to špatně. Na druhou stranu u životních pojistek se najde důvod zrušit a založit novou smlouvu. Například je to v případech:
uzavřeli jste životní pojištění na „spoření“. Prvním řešením je změnit pojistná rizika, zrušit „spoření“ a zavést rizika, která potřebujete. Pokud chcete být pojištěni, ale pojišťovna nenabízí vhodná rizika, má nehezké výluky, pak zbývá přepojištění k jiné pojišťovně
ke stávajícím rizikům chcete přidat ještě jiná. Prvním řešením je přidat rizika na současnou smlouvu. Někdy ale jiná pojišťovna nabízí lepší pojištění těchto rizik, nebo je ta současná vůbec nemá. Pak se vyplatí vytvořit novou další smlouvu jinde.
Dejte pozor na čekací doby, což je doba, kterou si pojišťovna vyhradila na počátku smlouvy neplnit (například 6 měsíců). Čekací dobu jen výjimečně nová pojišťovna uzná z předchozí.
Častým důvodem bývá přidání rizika, které stávající pojišťovna nekryje, nebo cena. Vždy je tu možnost mít vícero pojištění domácnosti. Změna nebývá vždy k lepšímu. V současnosti se špatně shání pojištění občanské odpovědnosti bez spoluúčasti.