Co udělat?
Co udělat?
Na místě je to stejné jako u nás, vyplnit veškerou záznam o nehodě, ten má mezinárodní formát. Pomůže Vám také asistenční služba. Škodu od pojišťovny cizího viníka požadujete u jejich českého zástupce. Který to je snadno zjistíte na stránkách ČKP.
Při střetu s cizincem at už u nás nebo v zahraničí postupujete podobně stejně jako u nás. Pokud si nejste jistí místními předpisy, tak je vždy vhodné zavolat policii. To také učiňte, jestliže je škoda na majetku další osoby nebo na zdraví.
Pokud je jasné, kdo je vyníkem, stačí vyplnit evropský záznam o nehodě. Nemusíte si ani rozumnět, stačí si vyměnit doklady. Záznam je stejný ve všech státech a tak i Váš kolega bude mít shodně vyplněný tiskopis. Udělejte dostatek fotografií.
Jsem-li viníkem nehody, tak stačí ode mě vše nahlásit na svou pojišťovnu. Všechny pojišťovny mají možnost to udělat v pohodlí domova přes internet. Stačí si vzít k sobě malý a velký technický průkaz a ten vyplněný záznam. Tyto doklady také naskenuji nebo vyfotím a přiložím k hlášení. Více se o to nemusím starat, to už si vyřeší poškozený.
Pokud nehodu způsobil cizinec, tak nemusím kontaktovat zahraniční pojišťovnu přímo. Kontaktuji jejího zástupce v ČR (korespondenčního partnera). Jaký to je zjistím na stránkách ČKP. Pokud pojišťovna partnera nemá, tak hlásíte škodu přímo na ČKP. Následně už je škoda zlikvidována ve standardním režimu jako když se jedná o střet s vozidlem v ČR.
Cestovní pojištění je tu pro nás v případě zdravotních potíží v zahraničí. Pokud tedy dojde ke zranění, tak mi bude péče uhrazena. Dále je dobré se obrátit na asistenci, která je schopná zajistit také tlumočení. Pokud je nutný odtah a oprava, případně náhradní ubytování, tak vše pro nás může zajistit asistenční služba našeho povinného ručení. Případně si lze v cestovním pojištění asistenci vozidla také připojistit
Neváhejte se na nás obrátit, pokud potřebujete nějakou informaci nebo pomoc, rádi Vám budeme asistovat.